Mr Galahad

Norska myndigheter har insett den Svenska galenskapen //Mr G

In Världen on 30 juni 2009 at 9:03

Norges datainspektion kräver nu att norska internetleverantörer raderar all personlig information inom tre veckor.

Jag ska erkänna att jag aldrig trodde att jag skulle se Norge som ett föregångsland vad det gäller nätintegritet, men det har man nu tydligt visat att man är.

Jag undrar vad som skulle hända Svea rike om alla som stödjer exempelvis Piratpartiet skulle emigrera till Norge? Det är ju trots allt i de allra flesta fall mycket IT kompetenta individer som med stor sannolikhet skulle föra riket långt framåt om en sisådär 4-5 år när de ska ut i arbetslivet. De som blir kvar skulle förmodligen inte kunna täcka behovet av IT kunnigt folk i landet och det skulle köra ned riket i något slags ”IT dark ages”.

Tänk er själva om i stort sett alla bilmekar försvann helt plötsligt, alla bilar som går sönder skulle alla få laga själva och jag vet att iaf jag inte fixar motorn (eller nåt annat heller) på min SAAB 93 turbo själv. 🙂

Reeespect Norge..

//Mr G

Kommentera

